8 نکته کلیدی انتخاب و خرید میز صندلی باغی

در این راهنما به 8 نکته کلیدی انتخاب و خرید میز صندلی باغی، مبلمان فضای باز و مبلمان ویلایی می پردازیم. این مستند براساس تجریات واقعی تیم فروش ما تهیه و نگارش شده است.

1) خرید مستقیم میز صندلی باغی از تولید کننده

برای حذف فروشندگان جزء یا واسطه ها و نهایتا کاهش هزینه ها بهتر است از مستقیما از تولید کننده مبلمان باغی خرید کنید.

اما یک سوال: تولیدکننده میز صندلی باغی قابل اعتماد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مهم تر از همه اینکه اطلاعات تماس مشخصی داشته باشد. از جمله آدرس دقیق دفتر ( یا کارگاه ) واحد صنعتی، شماره تماس ثابت، شماره واتساپ و نام فرد مسئول و افراد کلیدی را در وبسایت رسمی شرکت تولیدکننده بتوان یافت.

همچنین یک مجموعه تولید کننده مبلمان فضای باز باید در طراحی محصولات خود تنوع مدل داشته باشد.

بتواند در صورت درخواست شما، محصولات را در ابعاد ، جنس و رنگ سفارشی تولید کند.

یک تولید کننده خوب مبلمان فضای باز پروژه های بزرگ در رزومه کاری خود داشته و قابل اعتماد باشد.

بتواند سفارشات تولید شده را در سراسر کشور تحویل مشتری دهد.

وبسایت رسمی او دارای نماد الکترونیک ( اینماد ) باشد.

2) ابعاد و محدودیت های چیدمان مبلمان باغی

در صورتی که از میز و صندلی باغی در محوطه ویلا و باغ استفاده می کنید، به احتمال زیاد محدودیت فضا نخواهید داشت و انواع مختلفی از مبلمان باغی مثل تاب، نیمکت باغی، میز ناهار خوری باغی و انواع فلاورباکس را می توانید براحتی چیدمان کنید.

اما اگر به دنبال استفاده از فضای محدود تراس سبز منزل خود هستید بهتر است از میز صندلی بالکن استفاده کنید. بهترین گزینه برای میز و صندلی بالکن کوچک ، خرید میز تاشو دیواری بالکن و انواع صندلی تاشو چوبی در بالکن است.

همچنین می توانید برای ذخیره فضا، از فلاورباکس آویز روی دیوار بالکن یا فلاورباکس آویز نرده استفاده کنید.

3) متریال بکار رفته در ساخت میز صندلی باغی

انواع میز صندلی باغی و مبلمان فضای باز از یک فریم فلزی تشکیل شده اند. جنس این فریم فلزی می تواند از استیل ضد زنگ گرید 304 ، آلومینیوم آلیاژی و یا آهن سبک صنعتی آلیاژ ST37 باشد.

صنایع ترنج سبز از خط تولید پیشرفته و پرسنل ماهر برخوردار است بطوریکه از هر 3 متریال فوق در ساخت انواع مبلمان فضای باز استفاده می کند. 

بهترین متریال برای فریم مبلمان باغی و انواع مبلمان کنار استخر ، استیل است زیرا در شرایط سخت محیطی روفگاردن و محوطه ویلا هرگز زنگ نمی زند. علاوه بر این، حس لوکس بودن را به افراد منتقل می کند. اما در نظر داشته باشید که استیل بسیار گران است و هزینه مالی زیادی را به پروژه شما تحمیل می کند.

متریال آلومینیوم برای اینکه بتواند در ساخت مبلمان فضای باز استفاده شود باید حتما از آلیاژ سری 6000 باشد. آلومینیوم سری 6000 جوش پذیر است و اغلب مبلمان باغی وارداتی چینی و نیوزیلندی از آن ساخته شده است.

میز صندلی باغی آلومینیومی سبک وزن است و از دوام خوبی در فضای باز برخوردارند و به آسانی کیفیت خود را از دست نمی دهند.

دقت کنید: اکثر میز و صندلی باغی آلومینیومی که در ایران تولید می شوند به روش ریخته گری ساخته می شوند که کیفیت ساخت و زیبایی ظاهری خوبی ندارند. اغلب هم از ضایعات آب کرده آلومینیوم ساخته می شوند. پس آلیاژی نیستند.

مبلمان باغی آلومینیوم که با رویه حصیری (رتن) تولید می شوند به دلیل وارداتی بودن مواد خام آن و دست ساز بودن رویه حصیری شان قیمت های بسیار بالایی دارند. ضمن اینکه در صورت خرابی یا پاره شدن حصیر، ترمیم آن با مشکلات فراوان همراه است. مثلا موجود بودن آن رنگ و طرح حصیر در کشور، توانایی نیروی انسانی در ترمیم آن نوع بافت حصیر ( رتن ) ، عدم امکان ترمیم در محل شما و … .

اقتصادی ترین و کارآمدترین جنس فریم برای انواع مبلمان باغی در ایران ، فلز آهن است. در ساخت میز و صندلی باغی و انواع میز و صندلی بالکن از پروفیل های آهن سبک صنعتی استفاده میشود. بنابراین همچون آلومینیوم بسیار سبک وزن هستند و به اندازه استیل مقاومت و تحمل دارند.

برای محافظت از آهن در برابر شرایط محیطی روی آنرا با رنگ الکترواستاتیک کوره ای پوشش می دهند.

بطور کلی می توان گفت در ایران و حتی سراسر دنیا، استفاده از فریم آهنی مناسب ترین گزینه برای ساخت انواع مبلمان فضای باز و اقتصادی ترین گزینه برای خرید انواع میز و صندلی باغی است.

4) قیمت خرید میز صندلی باغی

قیمت میز صندلی باغی یکی از مهم ترین فاکتور ها در تصمیم گیری شماست.

در گام اول باید گفت خرید از فروشگاه واسطه به نفع شما نیست. برای کاهش هزینه ها بهتر است در اینترنت جستجو کنید و یک تولید کننده میز و صندلی باغی معتبر را بیابید.

گاهی تولید کنندگان مبلمان باغی به دلیل هزینه هایی که برای برند سازی خود کرده اند، قیمت های بالایی دارند. سعی کنید تولیدکننده با قیمت های منطقی ، رزومه و کیفیت قابل قبول را شناسایی کنید. با او تماس بگیرید و قیمت را استعلام کنید.

در گام بعدی، متریال مورد استفاده در مبلمان فضای باز تعیین کننده قیمت خرید آن است.

مبلمان فضای باز که در ساخت آن از فریم آهنی و رویه چوب ترمو استفاده شده باشد علاوه بر دوام لازم از مناسب ترین قیمت برخوردار است.

مبلمان باغی فلز و چوب تنوع بسیار زیادی دارد از جمله: انواع فلاور باکس، نیمکت باغی، سطل زباله باغی، میز بالکن و … که دست شما را در انتخاب و خرید باز می گذارد.

میز و صندلی باغی استیل بسیار گران است و بیشتر مناسب مبلمان کنار استخر است.

همانطور که در بالا هم اشاره شد، مبلمان حصیری قیمت زیادی دارد که توجیه اقتصادی انتخاب و خرید آن را با چالش همراه می سازد.

5) هماهنگی مبلمان فضای باز با سبک طراحی محوطه سازی

اغلب ، معماران در طراحی و انتخاب سبک محوطه روف گاردن، تراس سبز و حتی محوطه ویلا سعی می کنند از متریال بومی هر اقلیم الگو بگیرند. زیرا طبع انسان با متریال هایی که همیشه با آنها در محیط زندگی خود سروکار داشته سازگارتر است.

چوب یک متریال طبیعی است که محیط را گرم تر نشان می دهد و حس خوبی را به افراد منتقل می کند.

بنابراین انتخاب میز و صندلی باغی چوب و فلز با اکثر سبک های طراحی چه کلاسیک و چه مدرن هماهنگی دارد و بسیار مورد استقبال کارفرما خواهد بود.

6) خدمات پس از فروش

خدماتی که تولید کننده مبلمان فضای باز به شما می دهد از زمانی که برای انتخاب و خرید میز و صندلی باغی با او تماس می گیرید، مشاوره دقیق و اصولی، بیان جزییات نحوه خرید، لحن بیان و ادبیات گفتگو، ارائه پیش فاکتور، پیگیری ارسال سفارش خرید شما، رفع سوالات احتمالی شما در موقع تحویل یا نصب مبلمان در محوطه از جمله مواردی است که باید در هنگام خرید و انتخاب مبلمان باغی به آن دقت کنید.

مثلاً تمام مشتریان ما در زمان تماس با دفتر صنایع ترنج سبز ، تمامی موارد فوق را دریافت می کنند.

7) کیفیت ساخت و اتصالات میز صندلی باغی

کیفیت ساخت مبلمان باغی فلزی از مهم ترین نکاتی است که هنگام انتخاب و خرید میز و صندلی باغی و میز و صندلی بالکن باید مورد توجه قرار گیرد، در حقیقت پرداختکاری و یکنواختی محل اتصالات ، استاندارد بودن فرآیند ساخت، بکارگیری روش صنعتی GMAW در جوشکاری، رعایت ظرافت ها در تولید مبلمان باغی فلزی، دقت در اندازه ها و برشکاری چوب ترمو بکار رفته در رویه میز و نیمکت باغی از پارامترهای تاثیر گذار در انتخاب شما می باشد.

8) رنگ بکار رفته در ساخت مبلمان باغی

رنگ مورد استفاده در رویه چوبی ( چوب ترمو ) باید حتما دارای استاندارد فضای باز بوده و از خاصیت Anti UV برخوردار باشد. انجمن ترموود فنلاند لیستی از برند های معتبر رنگ را تهیه و ارائه کرده است.

دو برند مطرح رنگ فضای باز که در ایران هم موجود هستند عبارتند از: رنگ Osmo آلمان و رنگ Hemel ترکیه.

علاوه بر این مناسب ترین پوشش رنگ برای فلز آهن در مبلمان ویلایی از نوع کوره ای الکترواستاتیک است. تنوع طیف رنگ آن بسیار زیاد بوده و طبق سلیقه شما قابل انتخاب و رنگ آمیزی است.

 

این مقاله براساس تجربیات گفتگوهای تجاری بین خریداران مبلمان باغی یا میز صندلی باغی و تیم فروش صنایع ترنج سبز نگارش شده است و امیدواریم به شما در انتخاب و خرید مبلمان فضای باز صحیح و مناسب راهنمایی و کمک گردد.

نحوه تماس با ما:  09158274488 و یا تلفن ثابت 05136222898

4.8/5 - (12 امتیاز)