مبلمان باغی و مبلمان ویلایی را با اسامی دیگری همچون مبلمان فضای باز و یا میز و نیمکت فضای باز می شناسند. صنایع ترنج سبز تولید کننده تخصصی انواع مبلمان باغی در ایران است.

نقش مبلمان باغی در محوطه سازی

طراحی صحیح محوطه سازی نیازمند بکارگیری مبلمان باغی در پلان است. محوطه روف گاردن دارای فضای سبز است اما برای بهره گیری از گل و گیاه موجود باید انواع مبلمان فضای باز را در کنار آنها چیدمان کرد. اگر در محوطه سازی، آبنما یا استخر بزرگی داشته باشیم می توان از مبلمان کنار استخر هم استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت 18 مدل فلاور باکس چوبی مناسب محوطه سازی روف گاردن

مبلمان باغی چیست؟

در منازل دو دسته مبلمان وجود دارد یکی مبلمان داخلی که مخصوص پذیرایی از میهمانان در فضای مسقف است و دسته دوم که مبلمان فضای باز است. مبلمان باغی بدلیل مجاورت با شرایط آب و هوای بیرون منزل از استاندارد سختگیرانه تری در طراحی و ساخت بهره می برد.

معمولا مبلمان ویلایی را در محوطه ایوان و حیاط، محوطه روف گاردن و یا تراس گاردن چیدمان می کنند.

برای دوام بیشتر انواع مبلمان فضای باز، شاسی آن از فلز ساخته میشود. شاسی فلزی فولادی دوام خوب و قیمت خرید ارزان دارد. شاسی آلومینیومی با روش خاصی جوشکاری میشود. وزن بسیار سبکی دارد اما قیمت آنرا بیشتر است. شاسی استیل بسیار مقاوم است ولی گرانترین انواع مبلمان باغی است.

بیشتر بخوانید: بررسی و قیمت مبلمان باغی آلومینیوم مدل آرامش

بیشتر بخوانید: انواع چوب مناسب برای مبلمان فضای باز

انواع مبلمان باغی

مبلمان باغی تنوع بسیار زیادی در نوع متریال ، روش ساخت و مدل دارد. در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

الف) انواع مبلمان ویلایی از نظر شکل و مدل

  1. مبلمان ویلایی یک نفره و یا چند نفره
  2. مبلمان ویلایی پشتی دار یا بدون پشتی
  3. مبلمان ویلایی مسقف یا بدون سقف

اگر فضای شما کوچک و محدود است توصیه می کنیم از انواع نیمکت تاشو دیواری که توسط صنایع کم فضا طراحی و تولید میشوند استفاده کنید.

ب) انواع مبلمان فضای باز از نظر جنس و متریال

  1. مبلمان فضای باز چوبی
  2. مبلمان فضای باز فلزی
  3. مبلمان فضای باز پارچه ای
  4. مبلمان فضای باز چوب و فلز

ج) انواع مبلمان باغی از نظر ماهیت

  1. نیمکت باغی
  2. فلاور باکس چوبی
  3. فلاورباکس فلزی و گالوانیزه
  4. ست میز و نیمکت باغی
  5. آبنما چوب و فلز فضای باز
  6. میز و تخت کنار استخری

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات و قیمت خرید میز و صندلی استیل کنار استخری مدل ماریا

کاربرد مبلمان باغی و مبلمان ویلایی

کاربرد مبلمان باغی در محوطه سازی روف گاردن ، بام سبز ، تراس سبز ، محوطه باغ ویلا و حیاط ساختمان های مسکونی استفاده می شود. مبلمان باغی یا مبلمان ویلایی نقش اساسی در چیدمان فضای نشیمن غیر مسقف پروژه های تجاری، اداری و مسکونی لوکس دارد.

مهم ترین دغدغه افراد دوام مبلمان فضای باز در برابر شرایط جوی مختلف است. ترکیب چوب ترمو و فلز در ساخت مبلمان فضای باز و نیز در ساخت مبلمان کنار استخر از با دوام ترین و بهترین حالت ها است هر چند استفاده از متریال چوب پلاست هم از دوام خوبی در فضای باز برخوردار است.

معمولا سازه مبلمان ویلایی از فلز سبک آلومینیوم یا استیل ضد زنگ ( استیل ۳۰۴ ) ساخته می شود تا در برابر شرایط جوی مختلف دوام داشته باشد. اگر از فلز آهن استفاده شود ، آنرا با رنگ پودری الکترواستاتیک کوره ای پوشش می دهند تا ماندگاری بیشتری بدست آورد.

ما در صنایع ترنج سبز از چوب ترموود با پوشش رنگ فضای باز Anti UV و یا چوب پلاست برای تولید رویه مبلمان باغی استفاده می کنیم که دوام خیلی خوبی در فضای باز و شرایط مختلف آب و هوایی ایران دارند.

مقایسه مبلمان باغی وارداتی با مبلمان ویلایی ایرانی

مبلمان باغی وارداتی در سال های نچندان دور از مبدا کشور نیوزیلند و کشور چین وارد ایران میشد و توسط تامین کنندگان مختلف در شهر های تهران، مشهد، اصفهان و اهواز به فروش می رسید.

قیمت مبلمان باغی وارداتی بسیار بالا بود زیرا بعنوان یک کالای لوکس محسوب شده و تعرفه گمرکی بالایی داشت. همچنین حاشیه سود فروشندگان انواع مبلمان فضای باز خارجی بسیار بالا بود. در گذشته حتی انواع گلدان و فلاورباکس نیز از خارج وارد میشد.

با شروع محدودیت های اقتصادی برای کشور، تعدادی تولیدکننده مبلمان فضای باز گام به عرصه ظهور گذاشتند و با ارائه محصولات متنوع و با کیفیت جایگاه مطلوبی را در مرکز فروش مبلمان باغی در تهران ، مشهد، اهواز، اصفهان و شیراز، کرمان و سایر شهر های کشور پیدا کردند.

در مقایسه مبلمان فضای باز ایرانی و خارجی پارامترهای قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش و تعمیرات مبلمان ویلایی بسیار مهم هستند. در تمام این موارد شرکت های تولید کننده ایرانی دارای مزایای بسیار رقابتی و برتری کامل هستند.

مثلا در حوزه خدمات پس از فروش، هرگاه مبلمان شما دچار مشکلی شود، شرکت های تولید کننده داخلی دارای سیستم پاسخگویی به مشتریان هستند؛ اما کالای وارداتی بدلیل محدودیت های کشور، هیچ نماینده رسمی در ایران ندارند و پاسخگ نمی باشند. حتی در صورت خرابی قطعات، امکان تامین آن هرگز فراهم نخواهد بود.

آیا صنایع ترنج سبز تولید کننده مبلمان فضای باز است؟

بله؛ صنایع ترنج سبز تولید کننده تخصصی انواع مبلمان ویلایی شامل فلاور باکس، فلاورباکس فلزی و گالوانیزه، نیمکت باغی، میز و صندلی تاشو، مبلمان کنار استخری و سطل زباله پارکی در ایران است.

ویژگی متمایز مبلمان فضای باز ساخت ترنج سبز چیست؟

ما در ساخت سازه انواع مبلمان ویلایی از روش جوشکاری صنعتی Tig و روش جوشکاری GMAW استفاده می کنیم . این روش جوشکاری، سختی اجرایی بیشتری را به ما تحمیل می کند اما کیفیت ساخت را نسبت به سایر رقبا بسیار بالا می برد.

همچنین صنایع ترنج سبز در تولید مبلمان ویلایی ، محدود به تعدادی طرح از پیش تعریف شده نیست و مشتریان می توانند طرح های سفارشی خود را برای تولید به ما درخواست دهند.

نحوه خرید مبلمان باغی چگونه است؟

برای استعلام قیمت مبلمان باغی و سپس خرید مبلمان ویلایی مدنظرتان ابتدا با صنایع ترنج سبز تماس بگیرید. سپس از طریق پیام رسان واتساپ یا ایتا پیش فاکتور برایتان صادر و ارسال می گردد. پس از تایید، سفارش شما در CRM مشتریان ثبت شده و در نوبت تحویل مبلمان باغی در سراسر کشور قرار می گیرد.

4.9/5 - (17 امتیاز)