طراحی و محوطه سازی پیاده رو کافی شاپ که میز و صندلی و گلدان چوبی در پیاده رو قرار داده است، فلاورباکس کافی شاپ مدل شقایق، فلاورباکس پیاده رو ، شهرداری مشهد ، ضوابط و دستورالعمل بهره برداری از پیاده رو ها و معابر شهری شهرداری مشهد، ضوابط و دستورالعمل بهره برداری از پیاده رو ها و معابر شهری شهرداری مشهد

بهره برداری از پیاده رو با فلاورباکس و میز و صندلی برای کافی شاپ


ضوابط و دستور العمل بهره برداری از پیاده رو شهرداری مشهد

بنا به درخواست کسبه و صنوف جهت چیدن میز و صندلی در پیاده رو تدوین ضوابط و دستورالعمل بهره برداری از پیاده رو ها و معابر شهری در اولویت کاری شورای شهر مشهد قرار گرفت.

بیشترین درخواست ها برای استفاده از فضای پیاده رو توسط صنوف کافی شاپ، رستوران، آبمیوه و بستنی سنتی، فست فود و ساندویچ به شهرداری مشهد ارائه می شود.

استفاده از فضای باز معابر و پیاده رو موجب زیباتر شدن منظر و سیمای شهری می شود. همچنین به ایجاد حس نشاط فردی و در کنار آن یکپارچگی، اتحاد و انسجام بین افراد جامعه بسیار کمک می کند.

بنا به شرایط فوق، شهرداری مشهد مسئولیت تنظیم مقررات مربوطه، بررسی موقعیت جغرافیایی محل مورد درخواست و صدور مجوزهای لازم را بر عهده سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد قرار داده است.

در پایان این متن، ضمن آگاهی یافتن از ضوابط و دستورالعمل بهره برداری از پیاده رو ها و معابر شهری شهرداری مشهد، لینک فایل راهنمای ثبت نام در سامانه، لینک درگاه ثبت نام در سامانه درخواست شهرداری مشهد و نیز آدرس سازمان ساماندهی مشاغل شهری مشهد برای مراجعه حضوری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

با مطالعه این متن از مقررات کامل الزامات فضای پیاده رو ، مشخصات فلاور باکس کافی شاپ و گلدان فلزی کافی شاپ ، میز و صندلی کافی شاپ ، نصب سایبان و … اطلاع خواهید یافت. در ادامه با ما همراه باشید.

ضوابط و دستور العمل بهره برداری از پیاده رو ها و معابر شهری شهرداری مشهد

1-1 – ضوابط شهرسازی و ترافیکی

1- مجوز بهره برداری در صورتی صادر میشود که ایجاد مزاحمت و سد معبر نکرده و مانع رفت و آمد عابرین پیاده نگردد. لذا باید عرض مفید آزاد پیاده رو پس از اختصاص فضای بهره برداری واحد صنفی متقاضی به اندازه حداقل 150 سانتیمتر در مناطق مسکونی و 200 سانتیمتر در مناطق جهت عبور عابرین پیاده تجاری تامین شود.

شایان ذکر است عدد مذکور در خصوص کلیه معابر صادق نبوده و باید به حوزه حمل و نقل فرصت داده شود تا براساس حجم عابر و سطح سرویس مورد انتظار، پیشنهاد عرض حداقلی را در معابر با تردد بیشتر در یک جدول ارائه نماید. بدیهی است عرض های ارائه شده از حداقل 150 سانتیمتر بیشتر خواهد بود.

تبصره : در صورت وجود دیوار، جوی، ردیف درختکاری، مبلمان شهری و سایر موانعی که مزاحم عبور پیاده ها است باید در هر طرف 50 سانتیمتر حاشیه در نظر گرفته شود. اگر چنین حاشیه ای در یک طرف وجود ندارد باید 50 سانتیمتر و اگر در هر دو طرف وجود ندارد 1 متر به حداقل عرض مفید پیاده رو ( پس از کسر فضای قابل بهره برداری توسط اصناف ) اضافه گردد.

2- استقرار مبلمان شامل میز و صندلی، گلدان و فلاور باکس، سایبان و … در مسیر های دوچرخه ممنوع است. همچنین عرض مسیرهای دوچرخه نباید جزو عرض آزاد پیاده رو در نظر گرفته شود.

3- استقرار مبلمان در مسیر های بساوایی نابینایان ممنوع است اما می توان مسیر های فوق را جزو عرض آزاد پیاده رو در نظر گرفت.

4- در معابر بزرگراهی و شریانی درجه 1 باید جداسازی پیاده روها با جدا کننده هایی از قبیل نرده یا پرچین صورت گرفته باشد.

5- استقرار مبلمان ( فلاور باکس کافی شاپ، میز و صندلی کافی شاپ، سایبان، پرچین و غیره ) به لحاظ تامین دید، گردش یا دسترسی، مشکل ایمنی یا ترافیکی ایجاد نکند و باید به گونه ای باشد که موجب کاهش مثلث دید تقاطع نگردد.

6- استقرار مبلمان فضای باز و فضا سازی پیشنهادی با محل های پارک وسایل نقلیه تداخلی نداشته باشد.

7- از نصب چراغ هایی با روشنایی خیره کننده که سبب کاهش دید رانندگان می شود جدا خودداری گردد.

8- استفاده از چراغ های چشمک زن ، چراغ های با نورهای لحظه ای خیره کننده یا چراغ های رنگی متحرک یا با شدت رنگ متغیر که از مسیر بزرگراه ها قابل رویت باشد ، غیر مجاز است

9- استقرار مبلمان فضای باز به گونه ای نباشد که به دلیل مکان قرارگیری، موقعیت، اندازه، شکل یا رنگ موجب مسدود کردن، معیوب کردن، محو و تضعیف کردن، مانع شدن یا مغشوش کردن منظر علائم انتظامی و کنترل ترافیک یا هر علامت و یا وسیله دیگری شود که توسط نهادهای دولتی و عمومی نصب شده است و همچنین نباید سبب اغتشاش در عبور یا اشتباه در هدایت وسایل نقلیه یا عابر پیاده گردد.

10- استقرار هرگونه مبلمان به گونه ای که تجهیزات شهری مانند پست برق، کیوسک تلفن، جداول کنار معابر، چراغ های برق، شیرهای آتش نشانی، پل ها، علائم چراغ راهنمایی یا علائم و تابلوهای دیگر را بپوشاند ممنوع است.

11- از ایجاد اختلاف سطح در طراحی فضا پرهیز شود. ( پله سازی محل پذیرایی در پیاده رو یا معابر و قرار دادن فلاور باکس، میز و صندلی ناهار خوری، گلدان چوبی و …  ممنوع است. )

فلاور باکس کافی شاپ مدل مهاب و گلدان چوبی کافی شاپ، ضوابط و دستور العمل بهره برداری از پیاده رو ها و معابر شهری ، پیاده رو کافی شاپ ، فلاور باکس پیاده رو ، فلاور باکس رستوران
فلاورباکس مدل مهاب

.

2-1 ضوابط و استاندارد های طراحی معماری

1- نیمکت و صندلی و میز با رنگ تیره و با قابلیت جمع شدن طراحی شوند. ( صندلی تاشو چوبی —  میز رستورانی —- نیمکت فلزی 8 نفره )

2- متریال مورد استفاده برای صندلی و نیمکتها چوب باشد. میزها علاوه بر چوب میتوانند از ام دی اف با روکش چوب ساخته شوند.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات انواع چوب مناسب فضای باز : چوب ترمو ، چوب پلای وود و … 

3- متریال به کار رفته در مبلمان به گونه ای باشد که نظافت آن به آسانی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای نگهداری از مبلمان فضای باز

4- هرگونه تبلیغات در سایبان و میز و صندلی ها مجاز نیست.

5- سایبانها در نور و روشنایی باید به صورت چتری باشد. متریال سایبانها باید مقاوم در برابر باران و آفتاب باشند. استفاده از سایبانهای پی وی سی ( PVC ) توصیه میشود.

6- ارتفاع فلاور باکس ها با درختچه 70 سانتیمتر و بدون درختچه 50 سانتیمتر باشد و حتما قابلیت جمع آوری داشته باشند. ( به صورت دائم طراحی نشوند)

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات و قیمت خرید فلاور باکس فلزی کافی شاپ مدل سایان

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات و قیمت خرید اینترنتی فلاور باکس چوبی کافی شاپ مدل شقایق

7- استفاده از گل های طبیعی در ترکیب با مبلمان به شرط موقتی بودن آنها توصیه می شود. به شکل گال آویز، گلدان و …

8- پیش بینی محلی برای قرار گیری ضابطه استفاده از پیاده رو در قالب تابلو باید صورت گیرد.

.

انواع فلاور باکس چوبی کافی شاپ مطابق ضوابط و دستورالعمل بهره برداری از پیاده رو ها و معابر شهری مشهد

ما در صنایع ترنج سبز انواع مختلفی از فلاور باکس و گلدان چوبی برای کافی شاپ و محوطه رستوران را با رعایت کامل ضوابط شهرداری مشهد برای استفاده در معابر و پیاده رو ها تولید میکنیم که مشخصات کامل ، ابعاد سفارشی و قیمت خرید مستقیم هر کدام را میتوانید در صفحه هر محصول مشاهده نمائید:

میز و صندلی های کافی شاپ و رستوران مطابق ضوابط و دستورالعمل بهره برداری از پیاده رو ها و معابر شهری مشهد

میز و صندلی ناهار خوری که میخواهید در پیاده رو برای نشستن مشتریان قرار دهید لازم است علاوه بر شیک و زیبا بودن، در برابر شرایط جوی مختلف، نور خورشید و برف و باران دوام خوبی داشته باشند.

همچنین ضروری است که مورد تایید شهرداری و مطابق ضوابط و دستورالعمل بهره برداری از پیاده رو ها و معابر شهری مشهد باشند.

بنا به درخواست مشتریان ما در صنف کافی شاپ، فست فود ها، رستوران و آبمیوه بستنی ما در  صنایع ترنج سبز چند مدل از میز و صندلی های مناسب برای پیاده رو  و سازگار با ضوابط و دستورالعمل بهره برداری از پیاده رو ها و معابر شهری مشهد را طراحی و تولید نموده ایم.

تمام میز و صندلی کافی شاپ و میز و صندلی رستورانی تولید شده در صنایع ترنج سبز پرتابل و قابل جابجایی می باشد و ضوابط شهرداری را پاس میکند. درصورت سفارش می توان قطعه اتصال به زمین را برای آنها نصب کرد.

جهت ثبت نام درخواست استفاده از پیاده رو و معابر شهری شهرداری مشهد ابتدا فایل راهنمای ثبت نام را از اینجا دریافت نمایید.

پس از مطالعه ی کامل راهنما، جهت ثبت نام و درخواست صدور مجوز وارد درگاه شهرداری هوشمند مشهد شوید.

همچنین در صورت نیاز می توانید حضورا به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد به آدرس بلوار وکیل آباد، بین وکیل آباد 55 و 57 مراجعه نمایید.

 

5/5 - (21 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *