شلف طبقاتی و گلدان چوبی در بالکن

تراس زیبا با شلف دیواری و فلاورباکس چوبی


چرا به ایده های جذاب، ساده و کاربردی برای تبدیل بالکن کوچک آپارتمان به تراس سبز زیبا نیازمندیم؟

اگر شما هم ساکن شهر هستید و بعلت گرانی قیمت مسکن ناگزیر در آپارتمان سکونت دارید، حتما از نبود یک فضای سبز بزرگ، مستقل و دنج در خانه خود رنج می برید. اما نباید منفعل باشیم و به وضع موجود رضایت دهیم؛ باید همت کنیم و با پیاده کردن ایده های جذاب در طراحی و دیزاین دکوراسیون بالکن آپارتمان، کیفیت زندگی در منزل خود را ارتقا دهیم.

در این مقاله به بیان ایده های آسان و کاربردی برای تزیین و طراحی بالکن کوچک آپارتمان می پردازیم تا بتوانید آنرا به یک مکان دنج، زیبا، مدرن ( یا سنتی ) در خانه خود تبدیل نمایید.

یکی از بهترین و قشنگ ترین ابتکارات در طراحی و معماری سبز در حوزه معماری و شهرسازی تبدیل فضای بلا استفاده بالکن آپارتمان به یک تراس سبز زیبا، دلنواز و در عین حال کاربردی است. امروزه داشتن یک تراس گاردن که بتوان در آن با فرزندان و دوستان خانوادگی اوقات خوشی را سپری کرد دغدغه بسیاری از افراد است.

کاربرد تراس سبز چیست؟

  • محل بازی کودکان
  • محل شب نشینی با دوستان صمیمی
  • انجام فعالیت های هنری مثل نقاشی، خیاطی، آماده سازی ترکیبات غذا و …
  • محلی برای قرار دادن میز کار تاشو و مطالعه کتاب
  • محلی برای قرار دادن میز تاشو دیواری و صرف صبحانه یا عصرانه و لذت از محیط محل

7 ایده کاربردی برای طراحی و دیزاین دکوراسیون بالکن های کوچک

1. استفاده از چوب ترمو در طراحی بالکن

مهندسین آرشیتکت یک جمله معروف دارند: ” چوب فضا را گرم تر نشان می دهد” . چوب ترموود مناسب استفاده در فضای بیرون ازجمله بالکن و تراس آپارتمان است. از چوب ترمو می توان هم برای پوشش دیوار تراس استفاده کرد و هم در پوشش کف بالکن.

طراحی تراس با چوب ترمو در پروژه های لوکس بسیار طرفدار دارد. در حقیقت دیزاین تراس با چوب به ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای ملک شما بسیار کمک می کند. چوب ترمووود دارای پروفیل ها و ابعاد متنوعی است و بدین ترتیب دست شما را در طراحی و نماسازی بالکن باز است.

می توانید تمام یا بخشی از دیوار های بالکن را چوب اجرا کنید. سعی کنید چوب ترمو فنلاندی خریداری کنید. البته پیدا کردن چوب ترمو فنلاندی اصل در شرایط کنونی کاری بسیار دشوار است.

در اجرا نمای ترمووود حتما به ملاحظات اجرایی و ضوابط مربوطه دقت کنید.

امروزه از تایل ترموود بعنوان یک پوشش موزاییکی در کف تراس استفاده می کنند. کفپوش ترموود نصب آسانی دارد و با طرح شطرنجی یا راسته می توان آنرا چیند.

در زیر هر قطعه تایل چوبی ترمو یک شاسی پلاستیکی قرار دارد که بصورت کام و زبانه در قطعه کناری چفت و بست می شود. بعلت وجود همین کفی پلاستیکی که در زیر تایل ترمو قرار گرفته و تقریبا یک سانتیمتر از کف زمین فاصله دارد، آب در زیر آن جمع نمی شود.

هرگاه مایل باشید به راحتی جمع آوری میشود و می توانید کفپوش چوبی ترموود را به مکان دیگری منتقل نموده و مجدد بچینید.

طراحی بالکن با چوب ترموود
میز بالکن تاشو ۱۰۰ در ۴۰ سانت، میز تاشو بالکن، میز صندلی بالکن، تراس سبز، میز بالکن تاشو دیواری، تزیین بالکن کوچک
این بالکن کوچک ؛ زیبا و با سلیقه بصورت سنتی طراحی شده است. در این تراس قشنگ ؛ از گلدان های چوبی و نیمکت های تاشو کمجا متصل به دیوار از تولیدات صنایع ترنج سبز استفاده شده است.

2. استفاده از چمن مصنوعی در کف بالکن

استفاده از چمن مصنوعی در کف تراس بدلیل بافت منعطف و الیاف نرمی که دارد برای محیط بازی بچه ها بسیار ایده آل است.

الیاف چمن مصنوعی در برابر سایش ناشی از تردد افراد دوام خوبی دارند، جلوی ضربه را می گیرد و همچنین در مقابل اشعه UV خورشید هم مقاوم است.

ویژگی بارز چمن مصنوعی قابلیت شستشو آن است. همچنین هر زمانی می توانید آنرا رول کرده و جمع نمایید. چمن مصنوعی موجود در بازار ایران دارای کیفیت های مختلفی است که بر قیمت خرید چمن مصنوعی تاثیر مستقیم دارد.

ایده ترکیب چمن مصنوعی و کفپوش ترموود، محیط تراس را بسیار مدرن و جذاب می کند. درصورتی که فضای کافی داشته باشید می توانید سنگ سفید رودخانه ای را هم به این ترکیب رویایی اضافه کنید.

3. نور پردازی در بالکن و تراس سبز

هرگاه در شب از تراس سبز استفاده می کنید نیاز به داشتن نور کافی محیطی دارید. چه بهتر که در تامین نورپردازی بالکن از ایده های خلاقانه بهره ببرید. مثلا از لامپ دیواری آویز ویا لامپ دکوری ایستاده استفاده کنید.

مدل هایی از لامپ دکوری در بازار موجود است که از حافظه USB پشتیبانی می کند و می توانید موزیک مورد علاقه خود را در بالکن پخش کنید.

همچنین بکارگیری ریسه های نور بر روی دیوار، روی پرده و اطراف فلاورباکس ایده بسیار پرطرفداری است. اکثر ریسه های نور با برق 12 ولت کار می کنند و دیگر نگران خطر برق نخواهید بود. برخی ریسه های نور قابلیت کنترل و تغییر رنگ از راه دور را هم دارند.

ابتکار آویز کردن لامپ های کم نور دکوری که در بازار به لامپ ادیسون معروفند هم بسیار ایده به روز و مورد پسند است. این لامپ ها اخیرا به وفور  و در سایز های متنوع در سطح بازار وجود دارد و به راحتی قابل تهیه است.

4. استفاده از پارچه و توری در لبه بالکن

اغلب، بالکن به منازل اطراف دید مستقیمی دارد. البته که شما هم مایل به داشتن یک محیط کوچک خصوصی در تراس سبز خود هستید. راهکار های مختلفی برای محرم سازی بالکن وجود دارد اما همیشه بکارگیری مصالح بنایی و متریال زمخت بهترین راه حل نیست.

یک ایده جذاب اینست که از پارچه های رنگ روشن و یا توری که از بالای بالکن آویز می شوند استفاده کنید تا هم جلوی عبور باد را نگیرد و هم دید بیرونی به بالکن کوچک آپارتمان خود را کور نمایید.

اگر تراس منزل شما دارای نرده فلزی است و یا نمای شیشه ای دارد، ایده دیگر استفاده اصولی از گیاهان پوششی، رونده و حجم دار نظیر یاس هلندی، پیچ گلیسیرین و حتی چیدن تعداد زیادی چوب بامبو در لبه بالکن است.

همچنین می توانید از حصیر برای دیزاین تراس با چوب بشکل خلاقانه ای استفاده کنید تا به سنتی تر شدن دکور بالکن کمک کنید. حتی می توانید از روی حصیر چوبی ریسه نور عبور دهید.

یک ایده جذاب دیگر در دیزاین بالکن برای محدود سازی دید بیرونی به آن، استفاده از فلاورباکس برای تراس است. بدین صورت که در طراحی بالکن، فلاور باکس روی لبه بالکن قرار می گیرد و پوشش گیاهی کاشته شده در گلدان لبه تراس مانع اشراف همسایگان و دید به داخل دکور بالکن میشود.

بیشتر بدانید: « مشخصات کامل و قیمت خرید فلاورباکس تراس »

میز دیواری تاشو مدل مستطیلی
میز تاشو متصل نرده و صندل تاشو برای بالکن
بالکن زیبا و مدرن در تهران

5. نصب استند گل چوبی و شلف دیواری در بالکن

استند گل چوبی طرح های متنوعی دارد. استند چوبی به دیوار نصب می شود و روی آن انواع گلدان کوچک با گیاهان فصلی یا اکسسوری تزیینی را آویز می کنند.

معمولا تعدادی گلدان دکوری روی استند چوبی دیواری آویز میشوند. سعی کنید گل هایی را انتخاب کنید که به شرایط فضای باز مقاوم باشند. همچنین هماهنگی خوبی به لحاظ رنگ شناسی با دکوراسیون بالکن داشته باشند.

اگر فضای بالکن به شما اجاره می دهد از شلف دیواری هم استفاده کنید. قرار دادن لوازم تزیینی دکوری مثل فانوس، عروسک کاموایی و حتی ظروف سفالی لعابدار روی شلف ایده بسیار پرطرفداری در بین خانم ها است.

اجرای باغ بام با گلدان های چوبی فلاورباکس و دیوار سبز
فلاورباکس در روفگاردن مشهد

6. قرار دادن فلاور باکس در بالکن

ایده قرار دادن فلاورباکس در سایز های مختلف از قدیم یکی از متداول ترین راه های ایجاد یک تراس سبز زیبا و دلنشین بوده است.

اگر بالکن شما کم عرض است بهتر است از فلاور باکس فلزی کوچک با ارتفاع بلند تر استفاده کنید.

همچنین می توانید انواع فلاورباکس چوبی ویا فلاور باکس چوب پلاست را روی لبه بالکن قرار دهید. با این کار نمای بیرونی ساختمان نیز شیک و جذاب تر بنظر می رسد.

صنایع ترنج سبز طیف گسترده ای از انواع فلاور باکس برای بالکن را طراحی و تولید می کند.

حتی می توانید روی یکی از دیوار های اصلی بالکن، دیوار سبز ایجاد کنید. بدین ترتیب هوای تازه و تصفیه شده را به درون خانه خود منتقل خواهید کرد.

گلدان چوبی بالکن و تراس سبز ، فلاور باکس نمای ساختمان
گلدان های چوبی ترموود که روی لبه بالکن نصب شده اند
گلدان های از جنس چوب پلاست نصب شده بر روی دیوار روفگاردن باغ تالار قصر مینو در مشهد
کاشت گیاه در گلدان های چوبی در بالکن

7. استفاده از میز و صندلی بالکن

شما برای بهره برداری از تراس سبز منزل خود احتیاج به مبلمان تراس و بالکن مناسب دارید. اگر بالکن بزرگی دارید می توانید طیف متنوعی از مبلمان ثابت فضای باز را بخرید؛ اما چنانچه مشابه اکثر منازل آپارتمانی ایرانی از بالکن کوچک برخوردارید، نیازمند میز و صندلی کوچک برای تراس هستید.

بهترین گزینه برای شما انواع میز و صندلی تاشو بالکن است. میز تاشو بالکن و صندلی تاشو تراس در دسته مبلمان باغی و مبلمان فضای باز قرار می گیرند و عبارتند از:

میز بالکن

صندلی بالکن

میز بالکن شامل انواع میز تاشو دیواری و میز تاشو روی نرده، میز بالکن تاشو ایکیا Norberg و … است.

صندلی بالکن شامل صندلی دیواری تاشو، صندلی تاشو چوبی و صندلی بالکن تاشو طرح ایکیا و … است.

در مواقعی که به آنها نیاز ندارید به راحتی جمع شده و در کناری قرار می گیرند تا فضای کار بیشتری در دسترس شما برای خشک کردن لباس و … باشد.

توجه داشته باشید استفاده از کوسن های تک رنگ و یا رنگی با طرح طبیعت ویا طرح های شاد برای انواع صندلی تاشو تراس مثل «صندلی تاشو ایکیا مدل تارنو» زیبایی دوچندانی به فضای نشیمن شما می بخشند.

حتی اگر فضای بالکن کوچک و باریکی دارید، باز هم ایده های مناسبی برای طراحی بالکن وجود دارد. یک پیشنهاد خوب نصب میز آویز نرده بالکن و تراس است.

بیشتر ببینید: « مشخصات کامل و قیمت خرید میز آویز نرده بالکن و تراس »

دیزاین تراس با ایده برای گلدان و نشیمن و صندلی، نیمکت باکس دار، استند گل، استند تزیینی، نیمکت صندوقچه ای،
نشیمن و جا گلدانی چوبی در بالکن
نیمکت صندوقچه ای در بالکن
ایده طراحی و دیزاین دکور تراس و بالکن کوچک با استند های چوبی ، فلاورباکس و میز صندلی تاشو
طبقات چوبی در دیزاین تراس
شبکه چوبی برای طراحی بالکن کوچک
شلف طبقاتی و گلدان چوبی در بالکن
قرار دادن گلدنا های دکوری بر روی طبقات چوبی در تراس کوچک
ایده های دیزاین ارزان قیمت ودکوراسیون بالکن کوچک
ایده های دیزاین ارزان قیمت ودکوراسیون بالکن کوچک
استند چوبی برای قرار دادن گلدان در تراس
ایده های دیزاین دکوراسیون بالکن
دیزاین و دکوراسیون تراس با استند و فلاورباکس چوبی متصل به دیوار بالکن و میز و صندلی تاشو تراسی
فلاورباکس دیواری
3
3
گلدان متصل شده به دیوار
مدل شبکه چوبی و شلف به همراه گلدان متصل شده به دیوار تراس
مدل ارزان قیمت شبکه چوبی و طراحی و دکور بالکن کوچک
فلاور باکس چوبی متصل به دیوار بالکن
بالکن کوچک با طراحی به روز و زیبا
شبکه چوبی متصل شده به دیوار تراس
تراس گاردن زیبا در تهران
ایده های دیزاین دکوراسیون بالکن
فلاورباکس دیواری
ایده های دیزاین دکوراسیون بالکن
ایده های دیزاین ارزان قیمت ودکوراسیون بالکن کوچک
فلاور باکس چوبی با شبکه ضربدری چوبی برای بالکن
دیزاین و دکوراسیون تراس کوچک با استند و فلاورباکس چوبی متصل به دیوار بالکن و میز و صندلی تاشو تراسی
شلف طبقاتی و گلدان چوبی در بالکن
ایده دیزاین چوبی برای تراس برای گیاهان رونده
استند چوبی گلدان چوبی برای تراس کوچک
ایده های دیزاین دکوراسیون بالکن
ایده های دیزاین دکوراسیون بالکن
ایده های دیزاین ارزان قیمت ودکوراسیون بالکن کوچک
ایده های دیزاین دکوراسیون بالکن
آویز دکوری فلزی برای گلدان
پایه نگهدارنده دکوری گلدان
اتصال گلدان های سفالی به دیوار
ایده های دیزاین دکوراسیون بالکن
فرفورژه آویز گلدان به دیوار تراس
استند جا گلدانی فلزی متصل و آویز به دیوار
فریم فلزی نگهدارنده گلدان نصب شده به دیوار
آویز دیواری فلزی برای جاگلدانی
شبکه فلزی برای گیاهان رونده
5/5 - (22 امتیاز)

10 دیدگاه ها

  • سلام
    آیا همه مدلهایی که شما در این مقاله برای ایده دیزاین بالکن معرفی کردید ، توسط شما قابل تولید و سفارش دادن هستند ؟

    • سلام
      بله شما میتوانید برای دیزاین تراس منزلتان از مدلهای این شلف ها ایده بگیرید و ساخت آن را متناسب با ابعاد بالکن منزلتان ، به ما بسپارید .

      • سلام
        ضمن تشکر و خدا قوت
        آیا مدلهای معرفی شده ابعاد خاصی دارند یا امکان درخواست تولید با ابعاد دلخواه وجود داره؟

        • سلام.
          ممنون از پیام شما.
          بله . تمام تولیدات صنایع ترنج سبز از قابلیت سفارشی سازی ابعاد و رنگ و حتی متریال برخوردار هستند. برای سفارش سایز دلخواه خود با تلفن های دفتر فروش ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.
          05136222898 و یا 09158274488

  • سلام
    با دفتر شرکت تون تماس گرفتم خیلی خوش برخورد، مودب و همچنین فنی من رو راهنمایی و مشورت دادن. خواستم از پرسنل فروش شما تشکر کنم.

    موفق باشید. منجزی از خوزستان- اهواز

    • نظر لطف شماست.
      طبق خط مشی درون سازمانی صنایع ترنج سبز، همکاران واحد فروش ترنج سبز موظف به ارایه دقیق ترین راهنمایی و خدمات در اسرع وقت به مشتریان عزیزمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *